Vårruset 2011 i Stockholm - inför


Ikväll ska jag och flera av mina vänner springa Vårruset här i Stockholm. Det är alltså 5 km som man väljer att ta sig runt i sin egen takt. Man kan göra allt från att springa fort till att promenera långsamt. Jag satsar på att göra något där mittemellan. Loppet går av stapeln precis här i närheten av vår lägenhet, så jag har sprungit banan ett par gånger tidigare. Det känns bra att ha koll på hur banan ser ut, så att man kan beräkna ungefär hur man ska fördela energin under loppet. Som tur är så är Vårruset-banan rätt plan och väldigt lättsprungen, så det borde inte bli något problem för min del. Om nu inte pollenallergin väljer att begränsa mitt syreintag...

Jag ser fram emot att springa ikväll, att få testa på hur det är att springa tillsammans med en massa andra och inte minst att se hur jag själv reagerar på att springa med en massa andra. Blir jag tävlingsinriktad? Blir jag peppad? Blir jag frustrerad? Blir jag omotiverad? Ikväll får jag svar på alla mina frågor!

Efter loppet blir det picknick tillsammans med mitt lag och eventuella som hejat på oss. Varje lag får nämligen en picknickkorg - nice!

Nu ska jag dra på mig träningskläderna och sedan vila mig i form de sista timmarna innan loppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0