Två tummar upp!


Dagens löptur får två tummar upp (av två möjliga, så klart)!

Det var en helt fantastisk löprunda. Jag tror faktiskt att det var den bästa löprundan sedan jag började springa "på riktigt". Det hade precis slutat regna, så luften var krispig och ren (fri från pollen alltså). Det doftade regnvåt asfalt och regnvåt skog. Jag var nästan helt ensam ute. Musiken i hörlurarna slumpades fram så att varje låt var perfekt för den sträckan jag hade framför mig just då. Jag lekte med lite olika springtekniker för att se vilken som var mest lättsprungen. I slutet ruschade jag till och med spontant upp för en backe jag precis tagit mig nedför. 

Upplägget var följande: 1 km lätt jogg, uppvärmning av kroppen, 3 km i lite snabbare fart (10-20 s/km snabbare än den egna lugna farten), 1 km nedjogg.

Nu hoppas jag bara på fler sådana här löprundor - gärna i kombination med att det har regnat innan så att jag kan andas ordentligt!

Kommentarer
Postat av: Louise

Låter som ett härligt pass!

2011-05-14 @ 16:39:46
URL: http://uppladdningen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0