Två nya favoriter!

Precis innan min mobiltelefon gick sönder hade jag börjat med två goda vanor under mina löprundor. Dels hade jag övergett ljudböckerna, till förmån för fartfylld musik. Och dels hade jag börjat använda appen RunKeeper (istället för appen My Tracks). Det här är två vanor som jag nu (efter ett tags prövning) har märkt att det nya valet är mycket bättre än föregångaren.


Att lyssna på peppande musik medans man springer är säkerligen ingen nyhet för er, men för mig var det en uppenbarelse. När jag ska promenera eller dylikt vinner fortfarande ljudböcker - jag älskar känslan av att vistas ute i naturen eller bland folk på buss/tunnelbana, med en spännande deckare i öronen. Men när jag springer och ska prestera snabbare och bättre hela tiden, är musiken helt klart att föredra. Just nu använder jag Spotify i mobilen för att pumpa ut musik till mina öron. Jag lyssnar från en lista som en bloggare har satt ihop, men planerar att snart sätta ihop en egen spellista inför Tjejmilen.


Appen RunKeeper kan man alltså ladda ner till sin telefon om man har en smartphone. Det fina med den här appen är att den hittills tycks ha mätt alla sträckor och tider korrekt, något som inte alltid stämde helt med My Tracks (jag körde båda apparna samtidigt ett tag och jämförde). Dessutom överförs allt från Runkeeper appen till ens inloggning på hemsidan, så att man lätt får översikt över hur man har tränat. Appen kan även användas på andra former av träning. Dock förstår jag inte hur de tänkte med simningen, lite besvärligt att simma med mobilen med sig... Haha. RunKeeper kan även ställas in så att en röst meddelar dig med jämna mellanrum hur långt du har sprungit, med vilken medelhastighet samt den totala tiden. Det här gillar jag starkt! Speciellt eftersom jag följer ett träningsprogram som ibland föreskriver annan löpning efter x antal kilometer. Utan RunKeeper skulle jag inte ha lika bra koll på träningens detaljer!

Så jag rekommenderar varmt både att skapa en peppig spellista och att börja använda RunKeeper.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Dela gärna med dig av spelningslistan :)Den musik jag föredrar funkar rätt dåligt att jogga till haha!

2011-05-16 @ 16:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0