Den där himla allergin

4,81 km blev det sprunget idag, asfalt hela vägen den här gången också. Det som jag däremot missade idag, det var att ta allerginässpray innan jag stack ut. Det ångrade jag ganska snabbt! Jag tog mig i alla fall igenom de, nästan, 5 kilometrarna i hyfsad fart. 

På onsdag ska jag springa Vårruset, 5 km. Så nu blir det två vilodagar innan jag ska springa loppet. Jag ska se till att få i mig mycket vatten och näring (men inte kolhydrater) innan loppet, då det enbart är 5 km krävs det egentligen inte någon förberedelse - men eftersom det är mitt allra första lopp vill jag så klart kom ut från det med en positiv känsla, något man lättast uppnår om kroppen är i skick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0