Dagens, 1 maj

Idag, söndagen den första maj till ära, sprang jag en riktigt bra runda. Den var bra ur flera synpunkter. Dels gillade jag mixen av skog, asfalt, uppför, nedför och plant. Dels var det en längre runda än vad jag sprungit sedan tjejmilenträningen körde igång. Dels gick det riktigt bra att springa. Dels fick jag inte ont i underbenens framsida!

Totalt blev det 6,34 km löpning (med yttepyttelite gång däremellan när jag måste rätta till hårbandet - jäkla hår som stör!). Träningsprogrammet föreskrev 5 km löpning och 1 km gång, så jag fuskade lite (i överkant).

På grund av att jag verkligen, verkligen måste fokusera på skolarbetet idag så blev det varken armhävningar eller situps. Däremot kom jag ihåg att stretcha! Något som nu äntligen börjar kännas. Det är väl musklerna som till slut har vaknat till liv och börjat dra ihop sig av löpträningen.

Nu har jag avklarat de två första veckorna av tjejmilenträningen! Det känns riktigt bra och jag är peppad inför att fortsätta med det här i 18 veckor till - och sedan vidare ända in i framtiden. Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0