4 tunga km

En veckas vila eller extremt mycket pollen? Ja, något var det i alla fall som påverkade min löpning i negativ riktning. Med tanke på att jag fick ont i magen så lutar det mot att det största problemet var pollen... Jäkla allergi!!

Hur som helst sprang jag 4 km i lagom tempo, men jag lät som en flåsande elefant (flåsar elefanter?) när jag försökte andas trots att det var tungt och svullet i halsen. Väl hemma gjorde jag i alla fall lite styrkeövningar, eftersom det har tillkommit i programmet. Styrka ska läggas till ett av veckans tre pass. Till slut avrundade jag med lite stretch.

På det stora hela är jag nöjd med dagens träning, även om det var lite nedslående att själva löpningen gick så dåligt. Fast om jag känner mig själv rätt så har jag glömt bort det lagom till torsdagens träningspass. Rätt bra egenskap faktiskt, att glömma bort motgångar snabbt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0