Om sex veckor klarar jag 100 stycken!


Dagens träning har bestått i 6x6x4x4x5 armhävingar och en minut plankan. För när man löptränar är det viktigt att även komma ihåg bålen och överkroppen! Varför har jag gjort just den där kombinationen av armhävningar då? Jo, för Adam och jag har bestämt oss för att klara utmaningen hundredpushups. Det innebär alltså att man på sex veckor ska träna armhävningar tre gånger i veckan, för att till slut klara av att göra hundra armhävningar. Jag är djupt skeptisk till detta (kanske därför jag vill testa?!) - men det vore ju grymt om det fungerade. Den här veckan har vi planerat in armhävningar på måndag (idag), onsdag och fredag. Med andra ord är det första passet den här veckan avklarat - känns bra!

Att Adam fick börja på träningsschemats tredje vecka direkt från början känns inte lika bra. Han var nämligen för bra för att börja på vecka ett. Och han har inte tränat något vettigt på minst fyra år, orättvist.

Jag klarade sju armhävningar när vi gjorde det första testet igår. Adam klarade 30...
Hur många klarar du?

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag gjorde den där förut, typ tre veckor, men sen fick jag höra av min sambo att han hållit på i flera månader och fortfarande inte kommit förbi 46 på rad... Då tappade jag suget och slutade.. Kanske jag borde ge det en ny chans? Lycka till iaf :)

2011-03-28 @ 23:02:21
URL: http://uppladdningen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0