Kvällsträning

Lite mer färgstarkt får vi hoppas att det är vid målgången på Tjejmilen.

Jag har väldigt svårt för att träna på kvällen. Dels är jag en morgonmänniska, vilket innebär att jag hinner förbruka all min energi innan kvällen. Och dels får jag en sådan endorfinkick av att träna, att jag får helt omöjligt att sova de närmsta timmarna efter träning. Så jag brukar planera in träningen under dagstid. Problemet med det är ju att allt annat också ska göras mitt på dagen. Eftersom jag inte kan klona mig själv, så får jag helt enkelt försöka träna mig på att träna på kvällen. Igår smygstartade jag med kvällsträning - en minut stod jag i plankan. Sekunderna efter kröp jag ner under täcket!

Idag ska jag försöka hinna med att cykla till PrisXtra för att storhandla, göra vecka ett - dag två på armhävningsutmaningen, stå i plankan en minut. Och helst skulle jag hinna med att springa - det är ju ändå det jag ska bli bra på innan Tjejmilen i september!

Kommentarer
Postat av: Louise

Ett annat tips kan vara morgonjogg! Jag är själv urkass på det (jag är kvällsmänniska) men jag brukar försöka mig på min egna variant av morgonjogg några ggr i veckan (dvs springa vid niotiden på förmiddagen... det är morgon för mig!). Då har man hela dagen kvar att göra allt det där andra som man behöver göra! Och så får man njutningen av att känna sig duktig hela dagen istället för bara någon timme innan man går och lägger sig :)

2011-03-30 @ 09:28:28
URL: http://uppladdningen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0