Vårruset - nästan på riktigt


Gårdagens runda = Vårrusets bana.

Eftersom träningsprogrammet är upplagt på träning tisdag, torsdag och lördag, så var det alltså träningsdags igår igen. Den här gången hade de tidigare fyra kilometrarna utökat sig till fem kilometer, men i övrigt var upplägget det samma. Lugnt tempo, varva med gång om man inte orkar. Och sedan stretch efteråt.

Jag sprang den rundan som utgör Vårruset i Stockholm (som jag ju ska springa om någon vecka!). En mycket lättsprungen bana, med knappt några backar och asfalt hela vägen. Dessvärre går stora delar längs med en bilväg, så det blev att hålla sig tätt intill kanten hela tiden. Men det gick bra att springa, vilket kändes skönt! Efteråt var jag trött, men återhämtade mig supersnabbt. Efter bara en halvtimme hade jag lust att ge mig ut på en till runda, men så fastnade jag i en spännande deckare jag håller på och läser. Kanske lika bra det, jag har hört att man inte ska gå för hårt ut i början.

Utöver löpträningen såg jag även till att få mina armhävningar och situps gjorda. Det känns som att jag har fått in en mycket bra rutin i träningen!

Nu är det vila söndag och måndag som gäller. På tisdag är det dags för löpning, armhävninar och situps igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0