Tips för långa vilopauser!

När jag håller på med armhävningsprogrammet så följer jag det som står till punkt och pricka. Jag fungerar så, jag har väldigt lätt för att följa ett färdigt schema, men har lite svårare med disciplinen om jag tar övningarna ur eget huvud. Hur som helst, så är det föreskrivet 60 sekunder vila mellan varje set för den första träningsdagen varje vecka. 90 sekunder vila mellan varje set för träningsdag två och slutligen 120 sekunder vila sista träningsdagen. Otålig som jag är tycker jag att det här är oliiidligt lång väntan - men ändå märker jag ju att den är välbehövlig. Jag hade säkerligen inte klarat 17 armhävningar idag om det inte varit för att jag faktiskt vilat de föreskrivna 90 sekunderna. För att råda bot på tristessen placerar jag en bok på golvet bredvid mig. Så i pauserna kan jag läsa några stycken för att få tiden att gå. Just nu är det boken Manipulera med språket som underhåller mig.

Boken jag fördriver den tråkiga - men nödvändiga - vilan med.

Detta är dessutom att förena nytta med nytta med nöje. Nytta för att jag ska delta i en debatt på fredag - då är det bra med alla språkliga knep. Nytta igen för att jag ju får seriös (arm)styrketräning utan att det blir tråkigt i pauserna. Och nöje för att jag tycker att det är så roligt med såväl träningen (främst styrkeutvecklingen) som språktekniken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0