Nya skorna, i användning

Dagens träning sprang jag, så klart, med mina nya skor som jag köpte på Löplabbet igår. Att springa med nya skor är ju alltid lite av en prövning. Kommer jag få ont någonstans? Får jag skavsår? Blir det lättare eller tyngre att springa? Frågorna är många!


Jag märker absolut av att jag hade nya skor, för fötterna envisades med att spänna sig även fast jag bad dem slappna av. Dessutom kände jag pyttelite värk i vänstra knäet. Men jag tror att knäet bara gjorde sig påmint, det gör det emellanåt. Och idag sprang jag ju dessutom lite längre och lite snabbare än vad jag gjort på några veckor. Att jag spände fötterna är något som jag vet kommer försvinna med tiden, bara fossingarna får vänja sig vid de här nya skorna. Den största fördelen jag märkte av så här under förta rundan, det var att jag "flög" fram! Fötterna kändes lätta och varje steg fick ett lättare avstamp. Så jag håller fortfarande fast vid att det här var en mycket, mycket bra investering!

Min rekommendation till er andra som precis ska börja springa är att ta hjälp av butikspersonalen. Ni kanske inte absolut måste gå till ett ställe som erbjuder fullständig service (glasplatta, löpband och så vidare), men gärna en sportbutik där personalen ändå kan en del om skor och fötter! Att få ett par skor som passar ens egna fötter underlättar löpningen - tro mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0