Löparskor från Löplabbet

Igår var det dagen med stort D. Det var ju visserligen min födelsedag, men det var inte det viktigaste (faktiskt!), utan det allra viktigaste var att det var dagen jag äntligen införskaffade nya löparskor.

Jag tog Adam i handen och vi begav oss till Löplabbet Tjej på Kungsgatan. Där fick jag ta en nummerlapp och snällt vänta på min tur. När det väl var min tur fick jag dra av mig skor och strumpor, för att ställa mig på en glaspall. Där kollade tjejen från personalen på mina fötter och konstaterade att jag hade något högre fotvalv än "normalt". Efter det fick jag dra på mig ett par lånestrumpor och låneskor (neutrala) för att testspringa på löpbandet. Några sekunder sprang jag medan en kamera filmade mitt löpsteg. Hon i personalen konstaterade att jag lutar fötterna lite inåt när jag springer, så jag behöver skor med pronationsstöd på insidan. Sagt och gjort, hon hämtade ett par andra skor som jag fick testa springa på löpbandet med. Och därefter hämtade hon tre par skor i min storlek och som uppfyllde mina fötters behov. Jag provade mig igenom dem och konstaterade snabbt att det var paret från Asics som föll mina fötter i smaken.

Mina nya, fina löparskor.


Nu är jag en lycklig tjej som har ett par bra skor.

Tillsammans ska vi, skorna och jag, ta oss igenom all träning
och därefter genomföra Tjejmilen 2011!

Kommentarer
Postat av: mamma

vad får man betala för att få "skräddarsydda "skor?

2011-04-19 @ 15:14:22
Postat av: Julia Lindfors

Man betalar inte mera än vad skorna kostar! Själva hjälpen från personalen ingår. Mina skor kostade 1300 kr, alltså betalade jag detta!

2011-04-19 @ 15:20:47
URL: http://tejprulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0