Istället för löpning

Okej, då har det tränats lite igen då. Jag har ju hakat på ett löpträningsprogram skapat av ToppHälsa, i väntan på att Tjejmilen-träningen kör igång den 18 april. På dagens träningsschema stod det vila, men då jag tog "vilodag" (med andra ord - jag var knappt hemma) igår så svängde jag på dagarna helt enkelt. Så gårdagens alternativ träning + core/styrka blev idag istället för den tänkta vilan.

Eftersom jag kämpar på med armhävningsutmaningen (week 2 day 2 nu) så började jag styrkan med armhävningar. Totalt blev det 71 stycken (fördelat på 14+16+12+12+17). Nu börjar faktiskt armhävningarna vara på en sådan nivå att jag är mycket tveksam till hur jag ska komma vidare. Fast, ni som känner mig vet att jag är envis som få (jag är ju vädur!) och således kommer jag inte ge upp före det är bevisat att det är antingen möjligt eller omöjligt.

Efter armhävningarna var det så dags för lite core. Core innebär ju alltså att man tränar bålmuskulaturen (mage+rygg och allt däremellan). Magen tränade jag genom situps, reverse crunches och plankan. Ryggen tränade jag genom vanliga hederliga rygglyft. Och så avslutade jag alltihopa med att stå i jägarvila.

Imorgon står det tempoträning på schemat, 3-4 km löpning i snabbt tempo. Jag ska precis kolla upp en passlig runda för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0