Gårdagens träning (21 april)

Så hur gick gårdagens träningspass, det andra i träningsprogrammet, då? Det gick bra. Jag sprang ungefär den sträckan som det var meningen (4 km) och jag höll ungefär, sprang lite, lite snabbare än, den takten som det var tänkt (6.30-7.00 minuter/km). Men det gick inte lika lätt som det gjorde i tisdags (första träningspasset). Det är dock inget som sänker mig - jag är nöjd och glad att jag tog mig igenom det förutbestämda träningspasset! Dessutom klarade jag av att springa upp för den längst och jobbigaste backen i hela området. Ska se om jag kan få till en bild på den någon gång. Den är lång och seg, med precis en sådan lutning att det bara går trögt.

Efter löpturen stod det stretch på schemat, något jag även denna gång genomförde. Märkte direkt att jag var stelare i musklerna jämfört med första gången. Kändes ändå bra, för då betyder det ju att musklerna fått jobba!

Utöver löpningen blev det också armhävningar week 3 day 2 och situps week 2 day 1. Känner att jag skulle behöva ett träningsprogram för ryggen också, så skulle jag ha träning för de största delarna av kroppen. Kanske blir den delen av träningen jag får göra utgående från mitt eget huvud? Eller har någon ett passligt träningsschema för ryggövningar på lager?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0