En tidsmässig svacka

Ungefär så här har jag sett ut de senaste dagarna - dåligt med träning med andra ord.

Senaste veckoslutet hade jag tusen och en saker att göra samtidigt, varför jag valde att prioritera bort träningen. Jag vet, jag vet - man får inte prioritera bort träningen. Så blev det i alla fall för min del och istället fick politiskt arbete och skolarbete gå före.

Detta ledde till att jag aldrig hann utföra week 2 day 3 och exhaustion test på armhävningsutmaningen. Därför startade jag idag om på nytt med vecka två, vilket absolut känns som tillräcklig armträning. Jag är ändå inte säker på att jag hade klarat av att gå vidare till vecka tre, så det är nog lika bra att upprepa vecka två. Med andra ord har jag i dag genomfört totalt 63 armhävningar.

Inte har jag hunnit med någon löpning heller, trots att mitt träningsprogram från ToppHälsa så peppande hänger på kylskåpet. Och till råga på allt har jag inte hunnit inleda sit ups-utmaningen jag ville köra igång med.

Fast jag ser ingen idé med att deppa över den här uteblivna träningen, speciellt inte eftersom jag känner att det var guld värt att hinna med (ganska mycket) skolarbete. Den här veckan kommer träningen fortsättningsvis bli ganska sporadisk, eftersom jag har en tenta att skriva på torsdag och en PM att författa dagarna därefter.

Men jag lovar er - från och med min 21-årsdag (18 april) kommer jag ge allt för träningen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0