Backträning och sjukt många armhävningar!

Det märks att det börjar bli vår och löpträningstider. Jag tycker att alla tidningar, hemsidor och människor hela tiden pratar om löpträning - det kan ju dock vara så att det bara är jag som snappar upp allting, eftersom jag nu är väldigt intresserad av allt som har med löpning att göra. Hur som helst, i väntan på att träningsprogrammet inför Tjejmilen ska starta har jag valt att följa ett schema från ToppHälsa. Jag valde spalten för den som vill springa 10 km. Gårdagen bjöd således på 30 minuter backträning och löpteknik. Jag tog med mig pojkvännen ut och så värmde vi upp ungefär en kilometer och därefter körde vi sex ruscher upp för en ganska lång backe. Det tog på kan jag säga er! Sedan joggade vi hem och avslutade med lite trappträning. Det blev drygt 25 minuter. Efter det var det dags för armhävningar, week 2 day 1. Det innebar 14+14+10+10+15 armhävningar för min del - TUNGT!

Idag står det alternativ träning på schemat, med styrka och core. Dessvärre kommer jag inte hinna träna alls idag. Men imorgon är det vilodag - så jag vänder på steken och tar vilodagen idag och den alternativa träningen imorgon. Det blir bra!

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag ska börja med Komma igång programmet nästa vecka ^^

2011-04-05 @ 13:35:41
URL: http://lulibell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0